VOOR BEDRIJVEN OF LOKALE OVERHEDEN

Algemene verkoopsvoorwaarden

1. VOORWERP
 

  • Dit document, verder « Algemene Verkoopsvoorwaarden » (« AVV »), is van toepassing op alle aanbiedingen van opleidingen die worden gedaan door de Vennootschap, een filiaal van de groep ABILWAYS, en die het voorwerp zijn van een bestelling van de Klant, te weten face-to-face opleidingen en e-learning opleidingen die overeenstemmen met opleidingsmodules in een beveiligde elektronische ruimte in e-learning vorm (of Open Opleidingen en Op Afstand – OOOA), toegankelijk vanaf haar platform. Deze Algemene Verkoopsvoorwaarden zijn slechts van toepassing voor zover het paritair comité waaronder de Klant valt, bij wijze van sectorale collectieve arbeidsovereenkomst, het geven van face-to-face opleidingen of e-learning opleidingen toestaat in het voordeel van de werknemer.
  • De bestelling wordt geacht vaststaand en definitief te zijn wanneer de Klant het ondertekende inschrijvingsdocument via om het even welk middel (per fax, elektronische drager of gewone brief) terugzendt. Voor elke opleiding ontvangt de Klant twee exemplaren van de opleidingsovereenkomst waarvan één exemplaar verplicht moet worden teruggestuurd door de Klant, ondertekend en voorzien van de ondernemingsstempel van de Klant.
  • Door het plaatsen van de bestelling gaat de Klant volledig en zonder voorbehoud akkoord met de huidige AVV en de bijlage. De Klant staat in voor de naleving ervan door al haar personeel, aangestelden en agenten.
  • De Klant erkent dat hij voorafgaand aan het ondertekenen van de bestelbon voldoende informatie en advies gekregen heeft van de Vennootschap om hem toe te laten zich ervan te verzekeren dat het aanbod van diensten passend is voor zijn noden.
  • De Vennootschap houdt zich het recht voor om huidige algemene voorwaarden op gelijk welk moment te herzien, waarbij de nieuwe voorwaarden van toepassing zijn op elke nieuwe bestelling ongeacht hoe ver in de tijd de relaties tussen de Vennootschap en de Klant teruggaan.
     

2. TARIEVEN

  • De prijs per deelnemer wordt vermeld op elke opleidingsfiche. De tarieven zijn eveneens raadpleegbaar op de website van de Vennootschap en in de catalogus van opleidingen van het lopend jaar.
  • De inschrijving wordt verricht op naam van de natuurlijke persoon die deelneemt, maar de Klant van de Vennootschap is de onderneming of contracterende instelling die vermeld staat op het inschrijvingsdocument en die de prijs van de opleiding betaalt.
  • Alle prijzen worden in euro vermeld, zonder inbegrip van belastingen en zijn dus te verhogen met de BTW van toepassing op de dag van inschrijving.
  • Elke begonnen opleiding of cyclus is in haar geheel verschuldigd ten titel van schadevergoeding, zelfs wanneer de deelnemer zich niet heeft aangeboden.
  • Onze tarieven zijn forfaitair. In geval van een face-to-face opleiding of waarin een gedeelte face-to-face opleiding vervat is, omvatten de tarieven de pedagogische documentatie die wordt verstrekt.
     

3. BETALING

  • De betaling van de volledige prijs voor de opleiding moet worden voldaan bij de inschrijving, of bij ontvangst van de factuur, contant, zonder korting, per overschrijving behoudens andere bijzondere bepalingen.
  • Elke betaling na de vervaldatum die wordt vermeld op de facturen van de Vennootschap geeft aanleiding tot de toepassing van een boete wegens laattijdige betaling die gelijk is aan driemaal de wettelijke interestvoet en een forfaitaire schadevergoeding van 40 €. Zij zijn van rechtswege opeisbaar zonder dat een ingebrekestelling vereist is.
  • De Vennootschap behoudt zich het recht voor om :
    - de deelnemer van de opleiding uit te sluiten als de Klant niet zijn bestelbon heeft overgemaakt aan de
  • Vennootschap voor de aanvang van de opleiding ;
    • elke deelnemer waarvan het gedrag de goede afloop van de face-to-face opleiding zou verstoren en/of ernstig tekort zou doen aan huidige AVV uit te sluiten van elke face-to-face opleiding en dit op om het even welk tijdstip;
    • iedere deelnemer die valse verklaringen doet bij de inschrijving de toegang tot een e-learning opleidingsmodule te ontzeggen zonder schadevergoeding ;
    • op basis van legitieme en niet-discriminatoire redenen de inschrijving van een Klant te weigeren en in het bijzonder om elke bestelling te weigeren van een Klant waartegen een geding aanhangig is met betrekking tot de betaling van een eerdere bestelling.
       

4. ANNULERINGEN / VERVANGINGEN / UITSTE

  • Moeten schriftelijk worden geformuleerd :
    • De annulering van face-to-face opleidingen geeft aanleiding tot een integrale terugbetaling of een tegoedbon, als ze wordt ontvangen ten laatste twee weken voor aanvang van de opleiding. Voorbij deze datum, is het bedrag dat wordt ingehouden 30% van de inschrijvingsprijs indien de annulering tien dagen of meer voor aanvang van de opleiding wordt ontvangen, 50% van de inschrijvingsprijs indien ze minder dan 10 dagen voor de aanvang van de opleiding wordt ontvangen of 100% van de inschrijvingsprijs indien de annulering minder dan drie dagen voor de dag van aanvang van de opleiding gebeurt, ten titel van forfaitaire schadevergoeding. Indien de deelnemer evenwel tegelijkertijd met zijn annulering zich herinschrijft voor een opleiding die geprogrammeerd is voor hetzelfde jaar als de oorspronkelijk voorziene, dan is hij tot geen enkele forfaitaire schadevergoeding gehouden, op voorwaarde dat hij de nieuwe deelneming niet annuleert en dit ongeacht de datum van annulering.
    • De annuleringen van e-learning opleidingen, zelfs indien ze ook een face-to-face opleiding omvatten, zijn het voorwerp van een schadevergoeding die overeenstemt met de volledige inschrijvingskost voor de opleiding.
    • De annulering kan in geen geval worden toegerekend op het bedrag van de tegemoetkoming van de deelneming aan de ontwikkeling van de professionele opleiding.
  • Voor de face-to-face opleidingen zijn vervangers van de deelnemers toegelaten op gelijk welk moment en zonder kosten na schriftelijke communicatie van de namen en contactgegevens van de vervanger.
  • Voor de e-learning opleidingen zijn vervangingen van deelnemers toegelaten zonder kosten, op voorwaarde dat de Vennootschap zeven dagen op voorhand schriftelijk op de hoogte werd gebracht van de namen en contactgegevens van de vervanger. Bij gebreke hieraan te voldoen is een schadevergoeding verschuldigd aan de Vennootschap die overeenstemt met de kost van inschrijving voor de betreffende opleiding.
  • Indien het aantal deelnemers aan een opleiding onvoldoende wordt geacht vanuit pedagogisch oogpunt, behoudt de Vennootschap zich het recht voor om die opleiding te annuleren ten laatste een week voor de voorziene aanvangsdatum. De inschrijvingskosten die werden betaald zullen volledig worden terugbetaald of zo u wenst, zal er een tegoedbon worden verstrekt.
  • De Vennootschap behoudt zich het recht voor om de opleiding uit te stellen, de locatie te wijzigen, de inhoud van het programma of de lesgevers te wijzigen, indien de omstandigheden onafhankelijk van haar wil haar hiertoe nopen. Dit alles met inachtname van dezelfde pedagogische kwaliteit als de initiële opleiding.
     

5. E-LEARNING

  • In geval van bestelling van een « e-learning » product, worden de specifieke voorwaarden van toegang tot de modules en hun eigenschappen toegelicht in de « BIJZONDERE VOORWAARDEN E-LEARNING », die voorwerp uitmaken van een apart document en dat in bijlage toegevoegd wordt aan huidig document, en die eveneens worden vermeld, in hun meest recente versie.
  • De aanvaarding van de Bijzondere Voorwaarden brengt de aanvaarding van huidige AVV met zich mee.
     

6. AANSPRAKELIJKHEID - SCHADEVERGOEDINGEN

  • De werkgever – of naar gelang het geval de deelnemer – verbindt er zich toe om een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid af te sluiten en te behouden gedurende de opleiding. De verzekering burgerlijke aansprakelijkheid moet lichamelijke, onlichamelijke, directe en indirecte schadegevallen dekken die veroorzaakt worden door zijn handelingen of die van zijn werknemers ten nadele van de Vennootschap. Hij verbindt er zich eveneens toe om een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid af te sluiten en te behouden die eveneens als verzekerde de Vennootschap aanduidt voor alle handelingen die schade toebrengen aan derden die zouden zijn veroorzaakt door de deelnemer en die een clausule bevat houdende de verzaking aan regres op zodanige wijze dat de Vennootschap niet kan worden aangezocht en niet kan worden verontrust.
  • De aansprakelijkheid van de Vennootschap tegenover de Klant is beperkt tot de schadeloosstelling van de directe schade welke kan worden aangetoond door de Klant en die in elk geval beperkt is tot het bedrag dat werd betaald door de Klant ten titel van de geleverde prestatie.
  • In geen enkel geval kan de aansprakelijkheid van de Vennootschap worden aangewend voor vergoeding van indirecte schade zoals verlies van gegevens, bestanden, verlies van exploitatie, commerciële nadelen, gebrek aan winst of afbreuk aan het imago en de reputatie.
  • In elk geval, is de aansprakelijkheid van de Vennootschap uitgesloten in geval van overmacht.

7. CONFIDENTIALITEIT EN INTELLECTUELE EIGENDOM

  • De Klant mag de voorstellen, werken, studies en concepten, methoden en gereedschap van de Vennootschap slechts gebruiken voor de doelen die worden gestipuleerd bij de bestelling.
  • Alleen de Vennootschap bezit de intellectuele eigendomsrechten die zijn verbonden met de opleidingen die ze geeft; zodat het geheel van pedagogische ondersteuning, onder welke vorm dan ook (papier, cijfermatig, mondeling, …) gebruikt in het kader van de bestelling, haar exclusieve eigendom blijft.
  • Het is de Klant verboden om zonder de uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van de Vennootschap of haar rechthebbenden het lesondersteunend materiaal of ander pedagogisch materiaal dat ter beschikking wordt gesteld te gebruiken, te reproduceren direct of indirect, geheel of gedeeltelijk, aan te passen, te wijzigen, te vertalen, te vertegenwoordigen, te commercialiseren of te verspreiden aan personeelsleden die niet deelnemen aan de opleidingen van de Vennootschap, of aan derden.
  • De partijen verbinden er zich toe om de confidentialiteit te bewaren van de informatie en documenten van economische, technische of commerciële aard van de andere partij, tot welke zij toegang kunnen hebben tijdens de uitvoering van het contract.
     

8. COMMUNICATIE

  • De Klant aanvaardt te worden aangesproken door de Vennootschap in hoedanigheid van Klant van een aanbod van diensten in het kader van zijn commerciële activiteit, op kosten van de Vennootschap.
  • Ten dien einde en onder voorbehoud van het respecteren van de bepalingen van bovenvermeld artikel 7 mag de Vennootschap de naam van de Klant vermelden, alsmede een objectieve beschrijving van de aard van de prestaties, in de lijsten van haar referenties met het oog op zowel externe als interne communicatie.
     

9. INFORMATIE EN VRIJHEDEN

  • Conform de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens en tot de General Data Protection Regulation van 27/4/16,, stelt de Vennootschap een behandeling van de persoonsgegevens in het werk die het beheer van inschrijvingen tot doel heeft. De gegevens die u worden gevraagd zijn noodzakelijk voor het behandelen van uw inschrijving en zijn bestemd voor de diensten van de Vennootschap. U heeft toegang tot deze informatie en u kan een rechtzetting vragen bij de Vennootschap via een online aanvraag (verbeteringdb@ifexecutives.com) of per schrijven naar : EFEB SA / NV - Wetenschapsstraat, 41 - 1040 Brussel, met vermelding van uw naam, voornaam en adres.
  • Onze adressen kunnen het voorwerp zijn van overdracht, verhuring of ruil met andere Vennootschappen met commerciële doelstellingen. U kan zich verzetten tegen het doorgeven van deze gegevens volgens de bovenstaande modaliteiten.
     

10. BETWISTINGEN EN GEDINGEN

  • Elke betwisting die niet zou zijn geregeld op minnelijke wijze is onderworpen aan het Belgische recht en moet worden gebracht voor de bevoegde Belgische rechtbanken..

 
EFEB SA / NV – Wetenschapsstraat, 41 - 1040 Brussel

Tél. : +32 (0)2 533 10 20
Fax : +32 (0)2 534 89 81
E-mail : serviceclient@abilways.com
Site : www.abilways.be

 

Bijzondere voorwaarden e-learning


1. VOORWERP VAN DEOVEREENKOMST

  • Deze voorwaarden regelen de toegang en het gebruik van het platform door de Klanten van de Vennootschap, voor de uitvoering van e-learning diensten opgesomd in het artikel « VOORWERP » van AVV, maar zijn niet exhaustief.
  • De aanvaarding van de Bijzondere Voorwaarden impliceert de aanvaarding van de AVV.
     

2. TOEGANG TOT DE DIENSTVERLENING

a. Technische vereisten

  • De Klant moet vooraf en tijdens het gebruik van de dienst, zich steeds verzekeren van de permanente verenigbaarheid van zijn technische omgeving met het door de Vennootschap gebruikte platform.
  • Hij kan zich, na de pre-test, niet beroepen op een niet-compatibiliteit of een gebrek aan toegang tot de module(s).


b. Toegang tot de module(s)

  • De natuurlijke persoon door de Klant ingeschreven voor de opleiding (de « begunstigde ») krijgt toegang tot de module via remote access op het platform.
  • Na ontvangst van het reglement en de bestelbon ondertekend door de Klant, maakt de Vennootschap de identificatiegegevens over aan de begunstigde (gebruikersnaam en paswoord) die toegang tot het opleidingsplatform bieden met « de traceerbaarheid van het uitgevoerde werk » (verbindingsduur en –uren) en de ratings in overeenstemming met de voorgestelde oefeningen.
  • Indien de opleiding in zijn geheel of gedeeltelijk wordt ondersteund door een collectieve beheersmaatschappij, dan worden de gebruikersnaam en het paswoord verzonden naar de gebruiker na ontvangst door de Vennootschap van het akkoord voor ondersteuning.
     

3. GEBRUIKERSVOORWAARDEN VAN DE DIENSTVERLENIN

a. Persoonlijk gebruiksrecht

  • De elektronisch afgeleverde identificatiegegevens aan de begunstigde zijn persoonlijk en vertrouwelijk en mogen onder geen beding worden overgedragen en/of gedeeld worden met een andere persoon, ongeacht of het een loontrekkende werknemer betreft van de Klant of niet. De identificatiegegevens mogen evenmin worden doorverkocht. Alleen bij uitdrukkelijke kennisgeving, vóór de eerste verbinding, van de wijziging van begunstigde, in overeenstemming met de voorwaarden die worden voorzien in het artikel « ANNULERINGEN / VERVANGINGEN / UITSTEL » van de AVV kan de begunstigde worden gewijzigd.
  • In geval van verlies van de identificatiegegevens door de begunstigde, verbindt de Klant zich ertoe om de Vennootschap zonder uitstel hierover te informeren. Indien hij dit niet doet, zal de Klant verantwoordelijk zijn voor elk frauduleus of onrechtmatig gebruik van de identificatiegegevens;
  • In geval overdracht of het delen van identificatiegegevens wordt geconstateerd, behoudt de Vennootschap zich het recht voor om de toegang tot het platform op te schorten, zonder schadevergoeding of kennisgeving.


b. Duur en garantie van de dienstverlenin

  • De toegang tot de bestelde opleiding is geldig voor de duur gespecifieerd bij de bestelling, en is 24 op 24 uur en 7 op 7 dagen beschikbaar. Er is geen limiet wat betreft de duur van elke verbinding, behalve een mogelijke panne of technische specificiteiten van het internet.
  • De Klant verbindt zich ertoe om de Vennootschap binnen een termijn van 24 uren te informeren over elke technische storing.


1. Technische storing De Vennootschap verbindt zich ertoe om elke technische storing binnen een termijn van 24 kantooruren op te lossen. Indien deze termijn overschreden wordt, zal de Vennootschap de duur van de toegang tot de module voor een periode gelijk aan de onbeschikbaarheid verlengen. Desalniettemin zal de Vennootschap niet verantwoordelijk gehouden worden voor problemen met de internetverbinding bij een onderbreking van de internettoegang of een onderbreking van de verbinding die te wijten is aan:

  • Een geval van overmacht;
  • Een elektriciteitspanne;
  • Onderbrekingen gerelateerd aan internet access providers, hosting bedrijven en internet service providers.


2. Onderhoud. De Vennootschap behoudt zich steeds het recht voor om onderhoud uit te voeren op haar server en zal ernaar streven om:

  • de Klant minstens 24 uur op voorhand te verwittigen;
  • de tijd van onderbreking te beperken tot het strikte minimum;
  • de toegang tot de module te verlengen met een duur overeenkomend aan die van de onderbreking van de dienst. De Klant verbindt zich ertoe om geen schadevergoeding te eisen in dit verband en verklaart hierbij zowel de eigenschappen als de beperkingen van de dienst geleverd door de Vennootschap te aanvaarden.

c.  Niet-conformiteit en afwijkinge

  • Onder « niet-conformiteit » verstaat men het gebrek aan overeenstemming tussen de geleverde module(s) en de bestelbon getekend door de Klant.
  • Onder « afwijkingen » verstaat men elk voorval, blokkering, prestatievermindering, panne, niet-naleving van de functionaliteiten gedefinieerd in de documentatie die ter beschikking is gesteld aan de Klant en de gebruikers op de website; welke het normaal gebruik van de module(s) geheel of gedeeltelijk verhinderen. De Vennootschap garandeert het functioneren zonder onderbreking en zonder fout van de module(s) niet.
  • Iedere klacht in verband met de niet-conformiteit of afwijking van één module of van de modules geleverd met betrekking tot de bovenstaande documentatie moet schriftelijk geformuleerd worden binnen de 8 dagen na de levering van de toegangssleutels tot de module(s). Het is aan de Klant om elke rechtvaardiging met betrekking tot het bestaan van de geconstateerde afwijkingen of de niet-conformiteit te leveren. Enkel de Vennootschap kan optreden m.b.t. de module(s). De Klant weerhoudt zich ervan om hiervoor zelf tussen te komen of een derde te laten tussenkomen.
  • De garantie is evenwel niet van toepassing indien de storing zijn oorsprong vindt in de volgende gevallen, zonder dat deze lijst hiertoe beperkt blijft:
    • De technische vereisten zijn gewijzigd zonder voorafgaande toestemming van de Vennootschap;
    • De geconstateerde afwijkingen worden veroorzaakt door programma’s niet geleverd door de Vennootschap;
    • De afwijkingen zijn gerelateerd aan verkeerd gebruik of aan manipulaties die niet overeenstemmen met de documentatie beschikbaar op de website.

4. BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEI

  • De Vennootschap streeft ernaar om permanente toegang tot haar websites te bieden alsmede nauwkeurige en actuele informatie op haar websites ter beschikking te stellen, maar is slechts gebonden door een inspanningsverbintenis ten opzichte van de Klant. Op de aansprakelijkheid van de Vennootschap kan geen beroep worden gedaan in geval van niet-naleving door de Klant van zijn contractuele verplichtingen.
  • De Klant of de begunstigde, juristen of niet, zijn zelf verantwoordelijk zowel voor de keuze van de aangekochte modules als voor het gebruik en de interpretaties die ze eruit maken, de resultaten die ze bekomen, de aanbevelingen en de handelingen die ze er eruit afleiden en/of verspreiden. In geen geval is de inhoud van de websites die hier het voorwerp van uitmaken bedoeld ter vervanging van de consultatie van een raadsman.
  • In elk geval, indien de aansprakelijkheid van de Vennootschap zou weerhouden worden, dan is het bedrag van haar garantie beperkt in de zin van artikel « AANSPRAKELIJKHEID – SCHADEVERGOEDINGEN » van de AVV.

5. HERROEPINGSRECHT VAN DE KLANT ALS NATUURLIJK PERSOON

  • In overeenstemming met de voorschriften van reglementering van het Wetboek van economisch recht en in het bijzonder artikel VI.47, staat het de Klant als natuurlijk persoon (te weten de begunstigde die individueel en op eigen kosten een opleiding volgt) vrij om zich terug te trekken uit de wettelijke vereisten en om zijn bestelling binnen een termijn van 14 dagen te annuleren vanaf de dag van ontvangst. Geen enkel bedrag kan vóór het verstrijken van de wachttijd worden opgeëist.
     

6. CONFIDENTIALITEIT EN GEGEVENSBESCHERMIN

  • Om de opleidingen gegeven door de Vennootschap te kunnen volgen, is het noodzakelijk om zich te identificeren door middel van de identificatiegegevens voor de verbinding geleverd tijdens de inschrijving. Opdat de begunstigde zich niet zou moeten identificeren bij elke bezochte pagina wordt gebruik gemaakt van een « cookie », een bestand dat opgeslagen wordt op de pc van de begunstigde tijdens zijn bezoek op de site. Dit bestand bevat geen nominatieve informatie (enkel een sessie-identificatie) en wordt vernietigd wanneer de gebruiker de browser sluit. Geen enkele andere « cookie » wordt gebruikt door de Vennootschap.
  • De bescherming van persoonlijke gegevens wordt verzekerd volgens de bepalingen van het artikel « CONFIDENTIALITEIT EN INTELLECTUELE EIGENDOM » van de AVV.

VOOR PARTICULIEREN

Algemene verkoopsvoorwaarden

1. VOORWERP

  • Dit document, verder « Algemene Verkoopsvoorwaarden » (« AVV »), is van toepassing op alle aanbiedingen van opleidingen die worden gedaan door de Vennootschap, een filiaal van de groep ABILWAYS, en die het voorwerp zijn van een bestelling van de Klant, te weten face-to-face opleidingen en e-learning opleidingen die overeenstemmen met opleidingsmodules in een beveiligde elektronische ruimte in e-learning vorm (of Open Opleidingen en Op Afstand – OOOA), toegankelijk vanaf haar platform. Deze Algemene Verkoopsvoorwaarden zijn slechts van toepassing voor zover het paritair comité waaronder de Klant valt, bij wijze van sectorale collectieve arbeidsovereenkomst, het geven van face-to-face opleidingen of e-learning opleidingen toestaat in het voordeel van de werknemer.
  • De bestelling wordt geacht vaststaand en definitief te zijn wanneer de Klant het ondertekende inschrijvingsdocument via om het even welk middel (per fax, elektronische drager of gewone brief) terugzendt. Voor elke opleiding ontvangt de Klant twee exemplaren van de opleidingsovereenkomst waarvan één exemplaar verplicht moet worden teruggestuurd door de Klant, ondertekend en voorzien van de ondernemingsstempel van de Klant.
  • Door het plaatsen van de bestelling gaat de Klant volledig en zonder voorbehoud akkoord met de huidige AVV en de bijlage. De Klant staat in voor de naleving ervan door al haar personeel, aangestelden en agenten.
  • De Klant erkent dat hij voorafgaand aan het ondertekenen van de bestelbon voldoende informatie en advies gekregen heeft van de Vennootschap om hem toe te laten zich ervan te verzekeren dat het aanbod van diensten passend is voor zijn noden.
  • De Vennootschap houdt zich het recht voor om huidige algemene voorwaarden op gelijk welk moment te herzien, waarbij de nieuwe voorwaarden van toepassing zijn op elke nieuwe bestelling ongeacht hoe ver in de tijd de relaties tussen de Vennootschap en de Klant teruggaan.

2. TARIEVEN

  • De prijs per deelnemer wordt vermeld op elke opleidingsfiche. De tarieven zijn eveneens raadpleegbaar op de website van de Vennootschap en in de catalogus van de opleidingen van het lopend jaar.
  • Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.
  • Elke begonnen opleiding of cyclus is in haar geheel verschuldigd ten titel van schadevergoeding, zelfs wanneer de deelnemer zich niet heeft aangeboden.
  • Onze tarieven zijn forfaitair. In geval van een face-to-face opleiding of waarin een gedeelte face-to-face opleiding vervat is, omvatten de tarieven de pedagogische documentatie die wordt verstrekt.
     

3.  BETALING

  • De betaling van de volledige prijs voor de opleiding moet worden voldaan bij de inschrijving, of bij ontvangst van de factuur, contant, zonder korting, per overschrijving behoudens andere bijzondere bepalingen.
  • Elke betaling na de vervaldatum die wordt vermeld op de facturen van de Vennootschap geeft aanleiding tot de toepassing van een boete wegens laattijdige betaling die gelijk is aan driemaal de wettelijke interestvoet en een forfaitaire schadevergoeding van 40 €. Zij zijn van rechtswege opeisbaar zonder dat een ingebrekestelling vereist is.
  • De Vennootschap behoudt zich het recht voor om :
  • - de deelnemer van de opleiding uit te sluiten als de Klant niet zijn bestelbon heeft overgemaakt aan de Vennootschap voor de aanvang van de opleiding ;
    • elke deelnemer waarvan het gedrag de goede afloop van de face-to-face opleiding zou verstoren en/of ernstig tekort zou doen aan huidige AVV uit te sluiten van elke face-to-face opleiding en dit op om het even welk tijdstip;
    • iedere deelnemer die valse verklaringen doet bij de inschrijving de toegang tot een e-learning opleidingsmodule te ontzeggen zonder schadevergoeding ;
    • op basis van legitieme en niet-discriminatoire redenen de inschrijving van een Klant te weigeren en in het bijzonder om elke bestelling te weigeren van een Klant waartegen een geding aanhangig is met betrekking tot de betaling van een eerdere bestelling.

4. ANNULERINGEN / VERVANGINGEN / UITSTE

  • Moeten schriftelijk worden geformuleerd: 
    • Binnen een deadline van 10 dagen na de handtekening van het inschrijvingsformulier, mag de Klant zich intrekken per aangetekende brief met ontvangstbewijs. Na deze deadline, zal de deelnemer 30% van de overeengekomen prijs moeten betalen aan de Vennootschap. - Voor face-to-face opleidingen kunnen de Klanten zich op elk moment, en dit zonder kosten, laten vervangen door schriftelijk ons de naam en gegevens van de vervangers door te geven.
    • Voor e-learning opleidingen kunnen de Klanten zich laten vervangen tot 7 dagen vóór de opleiding, zonder kosten door schriftelijk ons de naam en gegevens van de vervangers door te geven.
    • Indien het aantal Klanten aan een opleiding onvoldoende beschouwd wordt omwille van pedagogische redenen, behoudt de Vennootschap zich het recht deze opleiding te annuleren tot 1 week van de voorziene datum. De op voorhand betaalde inschrijvingskosten zullen volledig terugbetaald worden of, indien u wenst, zal er een creditnota opgesteld worden.
    • De Vennootschap behoudt zich het recht de opleiding uit te stellen, de locatie te wijzigen, de inhoud van het programma of de lesgevers te wijzigen door dezelfde pedagogische kwaliteit van de initiële opleiding te behouden indien de omstandigheden van haar wil haar hiertoe nopen.
       

5. E-LEARNING

  • In geval van bestelling van een « e-learning » product, worden de specifieke voorwaarden van toegang tot de modules en hun eigenschappen toegelicht in de « BIJZONDERE VOORWAARDEN E-LEARNING », die voorwerp uitmaken van een apart document en dat in bijlage toegevoegd wordt aan huidig document, en die eveneens worden vermeld, in hun meest recente versie
  • De aanvaarding van de Bijzondere Voorwaarden brengt de aanvaarding van huidige AVV met zich mee.
     

6. AANSPRAKELIJKHEID - SCHADEVERGOEDINGEN

  • De klant verbindt er zich toe om een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid af te sluiten en te behouden gedurende de opleiding. De verzekering burgerlijke aansprakelijkheid moet lichamelijke, onlichamelijke, directe en indirecte schadegevallen dekken die veroorzaakt worden door zijn handelingen of die van zijn werknemers ten nadele van de Vennootschap. Hij verbindt er zich eveneens toe om een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid af te sluiten en te behouden die eveneens als verzekerde de Vennootschap aanduidt voor alle handelingen die schade toebrengen aan derden die zouden zijn veroorzaakt door de deelnemer en die een clausule bevat houdende de verzaking aan regres op zodanige wijze dat de Vennootschap niet kan worden aangezocht en niet kan worden verontrust.
  • In geval van verbonden aansprakelijkheid tussen de Vennootschap en de Klant, zal de Vennootschap de Klant het geheel bedrag moeten terugbetalen ten opzichte van de geleverde prestatie.
  • In geen enkel geval kan de aansprakelijkheid van de Vennootschap worden aangewend voor vergoeding van indirecte schade zoals verlies van gegevens, bestanden, verlies van exploitatie, commerciële nadelen, gebrek aan winst of afbreuk aan het imago en de reputatie.
  • In elk geval, is de aansprakelijkheid van de Vennootschap uitgesloten in geval van overmacht.

7. CONFIDENTIALITEIT EN INTELLECTUELE EIGENDOM

  • De Klant mag de voorstellen, werken, studies en concepten, methoden en gereedschap van de Vennootschap slechts gebruiken voor de doelen die worden gestipuleerd bij de bestelling.
  • Alleen de Vennootschap bezit de intellectuele eigendomsrechten die zijn verbonden met de opleidingen die ze geeft; zodat het geheel van pedagogische ondersteuning, onder welke vorm dan ook (papier, cijfermatig, mondeling, …) gebruikt in het kader van de bestelling, haar exclusieve eigendom blijft.
  • Het is de Klant verboden om zonder de uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van de Vennootschap of haar rechthebbenden het lesondersteunend materiaal of ander pedagogisch materiaal dat ter beschikking wordt gesteld te gebruiken, te reproduceren direct of indirect, geheel of gedeeltelijk, aan te passen, te wijzigen, te vertalen, te vertegenwoordigen, te commercialiseren of te verspreiden aan personeelsleden die niet deelnemen aan de opleidingen van de Vennootschap, of aan derden.
  • De partijen verbinden er zich toe om de confidentialiteit te bewaren van de informatie en documenten van economische, technische of commerciële aard van de andere partij, tot welke zij toegang kunnen hebben tijdens de uitvoering van het contract.

8. INFORMATIE EN VRIJHEDEN

  • Conform de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens en tot de General Data Protection Regulation van 27/4/16, stelt de Vennootschap een behandeling van de persoonsgegevens in het werk die het beheer van inschrijvingen tot doel heeft. De gegevens die u worden gevraagd zijn noodzakelijk voor het behandelen van uw inschrijving en zijn bestemd voor de diensten van de Vennootschap. U heeft toegang tot deze informatie en u kan een rechtzetting vragen bij de Vennootschap via een online aanvraag (verbeteringdb@ifexecutives.com) of per schrijven naar : EFEB SA / NV - Wetenschapsstraat, 41 - 1040 Brussel, met vermelding van uw naam, voornaam en adres.
  • Onze adressen kunnen het voorwerp zijn van overdracht, verhuring of ruil met andere Vennootschappen met commerciële doelstellingen. U kan zich verzetten tegen het doorgeven van deze gegevens volgens de bovenstaande modaliteiten.

EFEB SA / NV – Wetenschapsstraat, 41 - 1040 Brussel
Tél. : +32 (0)2 533 10 20
Fax : +32 (0)2 534 89 81
E-mail : serviceclient@abilways.com
Site : www.abilways.be

Bijzondere voorwaarden e-learning


1. VOORWERP VAN DE OVEREENKOMST

  • Deze voorwaarden regelen de toegang en het gebruik van het platform door de Klanten van de Vennootschap, voor de uitvoering van e-learning diensten opgesomd in het artikel « VOORWERP » van AVV, maar zijn niet exhaustief.
  • De aanvaarding van de Bijzondere Voorwaarden impliceert de aanvaarding van de AVV.
     

2. TOEGANG TOT DE DIENSTVERLENING

a. Technische vereisten

  • De Klant moet vooraf en tijdens het gebruik van de dienst, zich steeds verzekeren van de permanente verenigbaarheid van zijn technische omgeving met het door de Vennootschap gebruikte platform.
  • Hij kan zich, na de pre-test, niet beroepen op een niet-compatibiliteit of een gebrek aan toegang tot de module(s).


b. Toegang tot de module(s)

  • De natuurlijke persoon door de Klant ingeschreven voor de opleiding (de « begunstigde ») krijgt toegang tot de module via remote access op het platform.
  • Na ontvangst van het reglement en de bestelbon ondertekend door de Klant, maakt de Vennootschap de identificatiegegevens over aan de begunstigde (gebruikersnaam en paswoord) die toegang tot het opleidingsplatform bieden met « de traceerbaarheid van het uitgevoerde werk » (verbindingsduur en –uren) en de ratings in overeenstemming met de voorgestelde oefeningen.
  • Indien de opleiding in zijn geheel of gedeeltelijk wordt ondersteund door een collectieve beheersmaatschappij, dan worden de gebruikersnaam en het paswoord verzonden naar de gebruiker na ontvangst door de Vennootschap van het akkoord voor ondersteuning.


 

3. GEBRUIKERSVOORWAARDEN VAN DE DIENSTVERLENING

a. Persoonlijk gebruiksrecht

  • De elektronisch afgeleverde identificatiegegevens aan de begunstigde zijn persoonlijk en vertrouwelijk en mogen onder geen beding worden overgedragen en/of gedeeld worden met een andere persoon, ongeacht of het een loontrekkende werknemer betreft van de Klant of niet. De identificatiegegevens mogen evenmin worden doorverkocht. Alleen bij uitdrukkelijke kennisgeving, vóór de eerste verbinding, van de wijziging van begunstigde, in overeenstemming met de voorwaarden die worden voorzien in het artikel « ANNULERINGEN / VERVANGINGEN / UITSTEL » van de AVV kan de begunstigde worden gewijzigd.
  • In geval van verlies van de identificatiegegevens door de begunstigde, verbindt de Klant zich ertoe om de Vennootschap zonder uitstel hierover te informeren. Indien hij dit niet doet, zal de Klant verantwoordelijk zijn voor elk frauduleus of onrechtmatig gebruik van de identificatiegegevens;
  • In geval overdracht of het delen van identificatiegegevens wordt geconstateerd, behoudt de Vennootschap zich het recht voor om de toegang tot het platform op te schorten, zonder schadevergoeding of kennisgeving.


b. Duur en garantie van de dienstverlening

  • De toegang tot de bestelde opleiding is geldig voor de duur gespecifieerd bij de bestelling, en is 24 op 24 uur en 7 op 7 dagen beschikbaar. Er is geen limiet wat betreft de duur van elke verbinding, behalve een mogelijke panne of technische specificiteiten van het internet.
  • De Klant verbindt zich ertoe om de Vennootschap binnen een termijn van 24 uren te informeren over elke technische storing.


1. Technische storing. De Vennootschap verbindt zich ertoe om elke technische storing binnen een termijn van 24 kantooruren op te lossen. Indien deze termijn overschreden wordt, zal de Vennootschap de duur van de toegang tot de module voor een periode gelijk aan de onbeschikbaarheid verlengen. Desalniettemin zal de Vennootschap niet verantwoordelijk gehouden worden voor problemen met de internetverbinding bij een onderbreking van de internettoegang of een onderbreking van de verbinding die te wijten is aan:

  • Een geval van overmacht;
  • Een elektriciteitspanne;
  • Onderbrekingen gerelateerd aan internet access providers, hosting bedrijven en internet service providers.


2. Onderhoud. De Vennootschap behoudt zich steeds het recht voor om onderhoud uit te voeren op haar server en zal ernaar streven om:

  • de Klant minstens 24 uur op voorhand te verwittigen;
  • de tijd van onderbreking te beperken tot het strikte minimum;
  • de toegang tot de module te verlengen met een duur overeenkomend aan die van de onderbreking van de dienst. De Klant verbindt zich ertoe om geen schadevergoeding te eisen in dit verband en verklaart hierbij zowel de eigenschappen als de beperkingen van de dienst geleverd door de Vennootschap te aanvaarden.


c. Niet-conformiteit en afwijkingen

  • Onder « niet-conformiteit » verstaat men het gebrek aan overeenstemming tussen de geleverde module(s) en de bestelbon getekend door de Klant.
  • Onder « afwijkingen » verstaat men elk voorval, blokkering, prestatievermindering, panne, niet-naleving van de functionaliteiten gedefinieerd in de documentatie die ter beschikking is gesteld aan de Klant en de gebruikers op de website; welke het normaal gebruik van de module(s) geheel of gedeeltelijk verhinderen. De Vennootschap garandeert het functioneren zonder onderbreking en zonder fout van de module(s) niet.
  • Iedere klacht in verband met de niet-conformiteit of afwijking van één module of van de modules geleverd met betrekking tot de bovenstaande documentatie moet schriftelijk geformuleerd worden binnen de 8 dagen na de levering van de toegangssleutels tot de module(s). Het is aan de Klant om elke rechtvaardiging met betrekking tot het bestaan van de geconstateerde afwijkingen of de niet-conformiteit te leveren. Enkel de Vennootschap kan optreden m.b.t. de module(s). De Klant weerhoudt zich ervan om hiervoor zelf tussen te komen of een derde te laten tussenkomen.
  • De garantie is evenwel niet van toepassing indien de storing zijn oorsprong vindt in de volgende gevallen, zonder dat deze lijst hiertoe beperkt blijft:
    • De technische vereisten zijn gewijzigd zonder voorafgaande toestemming van de Vennootschap;
    • De geconstateerde afwijkingen worden veroorzaakt door programma’s niet geleverd door de Vennootschap;
    • De afwijkingen zijn gerelateerd aan verkeerd gebruik of aan manipulaties die niet overeenstemmen met de documentatie beschikbaar op de website.

4. BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID

  • De Vennootschap streeft ernaar om permanente toegang tot haar websites te bieden alsmede nauwkeurige en actuele informatie op haar websites ter beschikking te stellen, maar is slechts gebonden door een inspanningsverbintenis ten opzichte van de Klant. Op de aansprakelijkheid van de Vennootschap kan geen beroep worden gedaan in geval van niet-naleving door de Klant van zijn contractuele verplichtingen.
  • De Klant of de begunstigde, juristen of niet, zijn zelf verantwoordelijk zowel voor de keuze van de aangekochte modules als voor het gebruik en de interpretaties die ze eruit maken, de resultaten die ze bekomen, de aanbevelingen en de handelingen die ze er eruit afleiden en/of verspreiden. In geen geval is de inhoud van de websites die hier het voorwerp van uitmaken bedoeld ter vervanging van de consultatie van een raadsman.
  • In elk geval, indien de aansprakelijkheid van de Vennootschap zou weerhouden worden, dan is het bedrag van haar garantie beperkt in de zin van artikel « AANSPRAKELIJKHEID – SCHADEVERGOEDINGEN » van de AVV.
     

5. HERROEPINGSRECHT VAN DE KLANT ALS NATUURLIJK PERSOON

  • In overeenstemming met de voorschriften van reglementering van het Wetboek van economisch recht en in het bijzonder artikel VI.47, staat het de Klant als natuurlijk persoon (te weten de begunstigde die individueel en op eigen kosten een opleiding volgt) vrij om zich terug te trekken uit de wettelijke vereisten en om zijn bestelling binnen een termijn van 14 dagen te annuleren vanaf de dag van ontvangst. Geen enkel bedrag kan vóór het verstrijken van de wachttijd worden opgeëist.
     

6.CONFIDENTIALITEIT EN GEGEVENSBESCHERMING

  • Om de opleidingen gegeven door de Vennootschap te kunnen volgen, is het noodzakelijk om zich te identificeren door middel van de identificatiegegevens voor de verbinding geleverd tijdens de inschrijving. Opdat de begunstigde zich niet zou moeten identificeren bij elke bezochte pagina wordt gebruik gemaakt van een « cookie », een bestand dat opgeslagen wordt op de pc van de begunstigde tijdens zijn bezoek op de site. Dit bestand bevat geen nominatieve informatie (enkel een sessie-identificatie) en wordt vernietigd wanneer de gebruiker de browser sluit. Geen enkele andere « cookie » wordt gebruikt door de Vennootschap.
  • De bescherming van persoonlijke gegevens wordt verzekerd volgens de bepalingen van het artikel « CONFIDENTIALITEIT EN INTELLECTUELE EIGENDOM » van de AVV.