Communicatie ligt binnen ieders bereik... je moet alleen weten hoe je het goed gebruikt!
Professionals in het vak hebben veel geleerd op het terrein, maar met het beoefenen merkt men snel dat het beheersen van communicatievaardigheden vereist is om doeltreffend te zijn.
In deze voortdurend veranderende maatschappij, met evoluerende middelen en praktijken, is het van essentieel belang zich te specialiseren en nieuwe technieken te verwerven om zich van de concurrentie te onderscheiden.
De meesten nemen de nodige afstand niet om een strategie uit te werken die eenvoudig en doeltreffend is maar ook steekhoudt.
De opleiding helpt om de balans op te maken van uw communicatieplan en de acties die u ondernomen heeft. De tijd is gekomen om zich de juiste vragen te stellen, zich de instrumenten, methoden, kanalen en vectoren eigen te maken en een goed inzicht te hebben in de hefbomen en mechanismen van communicatie.
Digitale communicatie of hoe met onze tijd meegaan...
Leven met onze tijd betekent leven met nieuwe technologieën...
Ontwikkel uw "digitale" mindset en maak uzelf vertrouwd met de termen die voortkomen uit de digitale cultuur: bad buzz, storytelling, Big Data...!
Digitale communicatie omvat alle acties die op het web worden uitgevoerd: sociale netwerken, website, mobiele applicatie, e-mailing...
In ons tijdperk waar toegang tot en het delen van informatie gemakkelijk is, is digitale communicatie van essentieel belang voor een succesvolle bedrijfsstrategie, rekening houdend met de vele voordelen:
- zichtbaarheid
- bekendheid
- om je imago op te krikken
- om uw bedrijf te ontwikkelen
- om competitief te blijven
Wanneer communicatie goed wordt beheerst, kan een organisatie zich duidelijk onderscheiden.
Daarom is het belangrijk om er het beste van te maken... Weten hoe je moet schrijven voor het web en vooral op sociale netwerken zijn belangrijke troeven om in deze praktijk te presteren.
Tenslotte zal het bijschaven of verfijnen van de verwijzingen op de verschillende zoekmachines, gratis (SEO) of betaald (SEA), het mogelijk maken het verkeer te verhogen en een betere gebruikerservaring te hebben.
Het opleidingsaanbod inzake communicatie van Abilways helpt u uw strategieën uit te bouwen en deze uit te dagen om ze nog meer aan te passen aan de behoeften van de hedendaagse markt.
Community management: communicatiestrategie op sociale netwerken
Sociale netwerken zijn onmisbaar geworden... De laatste jaren zijn er nieuwe beroepen bijgekomen: Community manager, Social Media Manager...
Deze beroepen zijn essentieel om een community op sociale netwerken te animeren, bedrijfspagina's te ontwikkelen, vertrouwen op te bouwen bij consumenten en klanten en te werken aan de reputatie en zichtbaarheid van de organisatie.
Sociale netwerken integreren in uw communicatiestrategie is niet langer een optie! Daarom is het noodzakelijk alle mechanismen onder de knie te krijgen en stapsgewijs te werk te gaan.
- Doelstellingen bepalen
- De juiste netwerken kiezen
- Positionering van uw merk
- Publiceren, animeren en verspreiden van informatie
- Dialoog voeren met de leden en hen ambassadeurs maken
- Uw invloed vergroten
- Ledenbinding
- Uw e-reputatie bewaken
- De juiste indicatoren definiëren om de prestaties van uw acties te meten
Twitter, Facebook, Linkedin, Snapchat, Youtube, Instagram... elk platform heeft zijn eigen specifieke kenmerken en impliceert een aanpassing van de redactionele lijn om de marketingstrategie en social media te ondersteunen.
Onze opleidingen integreren de nieuwste communicatietrends en stellen u in staat te genieten van de nieuwe mogelijkheden die digitaal worden gecreëerd.
Crisiscommunicatie of de kunst van het landen met brandende motoren.
Wanneer een crisis uitbreekt, moet u kunnen vertrouwen op reflexieve acties. De geheimen van een goede crisismanagement komen stroomopwaarts, in het heetst van de strijd zijn er al veel onvoorziene omstandigheden en spanningen te verwerken.
Elke organisatie heeft al eens met een crisis te maken gehad en het is belangrijk om goed voorbereid te zijn.
Daarom is het essentieel de situatie niet te onderschatten of te overschatten en een onderscheid te maken tussen een slechte buzz en een crisis.
Het is van belang de mechanismen te begrijpen, de kenmerken te bepalen en de potentiële risico's van een crisis in kaart te brengen.
Daartoe wordt een crisismanagementteam samengesteld, waarbij de rol van elke persoon wordt gespecificeerd, concrete acties worden opgezet en een communicatieplan wordt opgesteld waarin rekening wordt gehouden met de impact van de verschillende media en sociale netwerken.
De opleiding Crisiscommunicatie van Abilways Belgium zal u in staat stellen om met situaties om te gaan en over de nodige vaardigheden te beschikken om een goede woordvoerder te zijn, zowel intern als extern.